• چهارشنبه ٢٠ دی ١٤٠٢-١٦:١٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٢٦٦
آقامیری در جمع شهروندان محله آشتیانی منطقه۱۳؛

توسعه حمل و نقل عمومی؛ اصلی ترین راهکار کاهش آلودگی هوا

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: آلودگی هوا از یک عامل اصلی در تهران نشات می‌گیرد که تردد زیاد خودروهای شخصی به میزان ۷۰ درصد است و تنها ۳۰درصد مردم از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، حجت الاسلام سیدمحمد آقامیری در صد و چهل و یکمین جلسه نهضت های مردمی مسجد محور که در مسجدالحسین(ع) منطقه۱۳ برگزار شد، تأکید کرد: تنها راه کاهش آلودگی هوا توسعه حمل و نقل عمومی و استفاده کمتر از خودروی شخصی است که با توجه به تمهیدات انجام شده انتظار می رود طی سال های آینده تعداد اتوبوس های ناوگان حمل و نقل شهری به ۱۰ هزار برسد و میزان انتظار مردم در ایستگاه های اتوبوس که گاه به نیم ساعت می رسد از چند دقیقه بیشتر تجاوز نکند بر همین اساس انتظار می رود با افزایش ناوگان اتوبوس شهری، اتوبوس ها بتوانند تا ۵ میلیون مسافر شهری در روز جابجا کنند.

وی تأکید کرد: قطعاً می‌توانیم با افزایش خطوط مترو و ایستگاه‌ها خدمت‌رسانی به شهروندان را بیشتر کنیم. در آینده نزدیک تعداد ناوگان مترو افزایش خوبی خواهد داشت و حجم جابجایی مسافر توسط مترو چند برابر می شود و این مسئله بسیار مهم و اساسی است.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران همچنین از برنامه ریزی فعالیت‌های کیفی‌تر و طبق نیازسنجی در محلات برای ارائه خدمات به شهروندان در حوزه های مختلف شهری تاکید کرد. 

آقامیری با بیان اینکه برپایی میز خدمت در مساجد گامی برای خدمت‌رسانی به مردم است، خاطر نشان کرد: به منظور کاهش فاصله بین مردم و مسئولین و رسیدگی بدون واسطه به نیازهای شهری آنان این برنامه در اولویت برنامه‌های این دوره مستمر خواهد بود.

گفتنی است این دیدار که در مسجد الحسین(ع) واقع در محله آشتیانی برگزار شد، سیدمحمد آقامیری عضو شورای شهر تهران ، شهردار منطقه۱۳ و جمعی از مسئولان و مدیران دستگاه های خدمت رسان حضور داشتند، ده ها نفر از شهروندان با ارائه موضوعات و مطالبات مدنظرشان را با آنها مطرح کردند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: